top of page

Market Research Group

Public·11 members
Jack Reed
Jack Reed

Nagie Prawdy


W Sandomierzu zostaje popełniona straszliwa zbrodnia. Ciało zamordowanej kobiety, powszechnie lubianej działaczki społecznej, zostaje podrzucone nagie w miejscu publicznym. Sposób w jaki pozbawiono ją życia przywodzi na myśl mord rytualny. Lokalni stróże prawa pod wodzą niedawnego gwiazdora stołecznej prokuratury, Teodora Szackiego, będą musieli nie tylko rozwiązać zagadkę kryminalną, ale także stawić czoło rozhisteryzowanej opinii publicznej.




Nagie prawdy



"Ziarno prawdy" to polski film kryminalny w reżyserii Borysa Lankosza ("Rewers"). W obsadzie znaleźli się, m.in. Robert Więckiewicz, Jerzy Trela, Magdalena Walach i Aleksandra Hamkało. Film jest ekranizacją powieści jednego z najchętniej czytanego polskiego autora książek kryminalnych - Zygmunta Miłoszewskiego.


Prokurator Teodor Szacki prowadzi śledztwo w Sandomierzu. W mieście zostaje znalezione nagie ciało lokalnej działaczki społecznej. Ktoś poderżnął jej gardło. Niedługo później w tajemniczych okolicznościach znika jej mąż. W mediach pojawiają się pogłoski o rytualnym mordzie i seryjnym mordercy.


Najnowszy film Borysa Lankosza (reżysera głośnego "Rewersu") został oparty na drugiej części trylogii kryminalnej Zygmunta Miłoszewskiego pt. "Ziarno prawdy". Pisarz jest też współautorem scenariusza.


W końcu zwyciężyła ciekawość i Lankosz sam sięgnął po "Ziarno prawdy". - Zapadłem się w nie dokładnie tak, jak moja żona. Czytając ostatnią stronę, w myślach już dzwoniłem do Zygmunta Miłoszewskiego i negocjowałem prawa do adaptacji - dodaje.


Pod sandomierską synagogą zostaje znalezione nagie ciało młodej kobiety. Prokurator Teodor Szacki rozpoczyna śledztwo w sprawie morderstwa. Okazuje się, że ze zwłok kobiety spuszczono krew, a biegły orzeka, że narzędzie zbrodni odnalezione na miejscu jest używane w czasie ubojów rytualnych zwierząt. Powiązanie z mroczną historią rytualnych morderstw na dzieciach, uruchamia antysemickie nastroje. Dążąc do poznania prawdy, Szacki przekona się, że w każdej opowieści tkwi ziarno prawdy, które w odpowiednim miejscu i o odpowiedniej porze może uruchomić spiralę zbrodni.


Dwa dni temu na stronie Forum Polska, pojawił się materiał wideo z 8 listopada 2019 roku. Jego fragment wykorzystała również Fundacja im. Dobrego Pasterza w swoim najnowszym filmiku. Materiał, kręcony z perspektywy turysty w Londynie, przedstawia nagiego mężczyznę, który opuszcza się na prowizorycznej linie, zrobionej ze związanych ze sobą prześcieradeł. Narrator twierdzi, że osoba na filmie to dziecko, które ucieka z pałacu Buckingham przed sektą satanistycznych pedofilów.


Sugerujemy bardzo ostrożnie podchodzić do artykułów autorów, którzy twierdzą, że dostęp do prawdy jest najważniejszy, jednocześnie rozpowszechniając materiał już pięć lat temu potwierdzony jako fałszywy. Mamy nadzieję, że wszystkie osoby i strony, które użyły tego materiału, zamieszczą odpowiednie sprostowania.


Zwłoki zostały zabezpieczone i w najbliższych dniach zostanie przeprowadzona sekcja, której wyniki pomogą śledczym wyjaśnić przyczyny i okoliczności tej tragedii. Jak na razie nie wiadomo, czy mężczyzna padł ofiarą przestępstwa czy może do jego śmierci doszło na skutek nieszczęśliwego wypadku albo samobójstwa. Z pewnością kluczowe w poznaniu prawdy będą wyniki sekcji zwłok. ([email protected]sadeczanin.info Fot. OSP Targanice Górne - dziękujemy!)


Ostatnio częściej było o nim głośno przy okazji kontrowersyjnych wypowiedzi niż aktorskich dokonań. A to skrytykował rządzącą partię, a to obśmiał akcję #metoo, a to zdystansował się od kręcenia seriali. Jakby tego wszystkiego było mało, do internetu trafiły niedawno jego... nagie zdjęcia z prywatnej kolekcji.


"Ziarno prawdy" to drugi film fabularny Borysa Lankosza, który ma na koncie obsypany nagrodami film "Rewers". Zdjęcia do filmu według książki Miłoszewskiego mają ruszyć w ostatnich dniach marca, będę kręcone w Sandomierzu. Premierę filmu zaplanowano na początek 2015 roku.


Istnieje długa tradycja używania nagości jako narzędzia wywoływania szoku, pokazywania słabości, prawdy oraz wyrażania siebie przez artystów i performerów. Wystawienie ciała na widok publiczny ukazuje to, co zazwyczaj jest ukryte, wykorzystuje dosłowność i intymność, aby zwrócić uwagę oglądających na proces konstruowania znaczenia. Podglądacze, widzowie, obserwatorzy nie są wcale tak niewinnie bierni, jak kiedyś zwykło się uważać.


W sytuacji, kiedy obrazy normatywnych ciał są najczęściej oglądanymi w mediach głównego nurtu, jak artyści z niepełnosprawnością korzystają z atrybutów nagości w wywrotowy i radykalny sposób? Jak zmienia się odbiór publiczności w zależności od tego, czy nagie ciało artysty na scenie jest ciałem osoby z niepełnosprawnością lub nie?


Przez normatywne soczewki nagie ciała osób z niepełnosprawnością widziane są, między innymi, jako nieprzyzwoite, aseksualne. Ale dlaczego nagie ciało osoby z niepełnosprawnością ma być bardziej szokujące niż ciało osoby bez niepełnosprawności? Element szoku ma oczywisty związek z tym, w jaki sposób społeczeństwo patrzy na osoby z niepełnosprawnością, bo przecież forma nagiego ludzkiego ciała była szeroko używana w wielu dominujących tradycjach artystycznych. Podejmując ten temat, jednym z ćwiczeń które wykorzystuję w mojej praktyce, jest doświadczenie aktu rozbierania się i ubierania przez ponad 20 minut. Stwarza ono poczucie obnażenia, jest rodzajem prowokacji, która odsłania różnice między nami w surowy, ale jednocześnie piękny sposób. 041b061a72


About

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...